The Golden State - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sylvie Douwes - WaarBenJij.nu The Golden State - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Sylvie Douwes - WaarBenJij.nu

The Golden State

Door: Sylvie

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

19 Mei 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Het heeft even geduurd maar hierbij verhaal nummer 2 van onze reis: Versie Californië :)

Op donderdag 3 mei zijn we geland in -het voor ons frisse- San Francisco. Niet alleen was het koud vergeleken met Texas, we kregen ook nog de lelijkste en onhandigste auto ooit mee: een zilverkleurige Nissan Murano. Ondanks dat het een upgrade was en hij een stuk luxer bleek te zijn misten we ‘onze’ Jeep meteen al. Na een avontuurlijke rit door de stijle straten van de Russian Hills en kwamen we aan bij ons motel waar we een prima, ruime kamer hadden.

Na wat rondgewandeld te hebben in San Francisco zijn we bij de Cheesecake Factory een overpriced en oversized stukje cheesecake gaan eten: Samen kwamen we tot de helft. Daarna zijn we richting de pier gelopen voor onze Alcatraz night tour. Het was inmiddels wat bewolkter geworden, wat op zich wel gaaf was voor de spooky sfeer.

De volgende dag was het een stuk zonniger. We hebben een verschrikkelijk toeristische hop-on-hop-off stadstour geboekt voor 48 uur, waar we 2 keer op- en afgehopt zijn. Geen fantastische keuze dus, maar we hebben wel vanalles gezien. Bij de Bay Bridge zijn we op het terras gaan zitten (belangrijke toevoeging voor de ’N Sync-fans onder ons: Hier is hun ‘This I Promise You’-video deels opgenomen, hihi! En ja, ik vind ’N Sync nog steeds cool haha :D ) Nadat Patrick flink verbrand was en ik mijn cocktail op had, zijn we richting Pier 39 gelopen voor ons diner bij een Italiaans restaurant met uitzicht op de zeehondjes/zeeleeuwen/walrussen. (What’s the difference?)

Zaterdag zijn we na ons crêpe-ontbijt gaan wandelen richting de Golden Gate, waarna we naar Union Square zijn gegaan om wat te winkelen. Na twee ritjes op de cable car (berg op, berg af voor freaking $24) zijn we naar Lombard Street gelopen, vlakbij ons motel. We hebben ons door een kudde Aziaten gewurmd om toch wat mooie foto’s te krijgen.

Zondags was het weer tijd om San Francisco te verlaten. We zijn nog even over Lombard Street gereden en hebben de Golden Gate meegepakt op onze weg naar Los Angeles/Santa Monica.

Op onze eerste dag in Santa Monica zijn we op tijd opgestaan om een helikoptervlucht te maken over Los Angeles. Na een rampzalige rit naar het vliegveld met file, verkeerde adresgegevens en onbehulpzame mensen kwamen we een uur te laat, maar we hadden ondertussen al gebeld met het bedrijf dus het was geen probleem. We hebben een mooie privévlucht gemaakt over onder andere Hollywood, Santa Monica en allerlei optrekjes van bekende mensen. Het is een beetje bizar en een tikkeltje pijnlijk om te zien hoeveel stinkend rijke mensen er zijn. Gelukkig hebben wij het ook erg goed als je globaal kijkt.
De rest van de dag en de dag daarna hebben we doorgebracht in het centrum van Santa Monica: Winkelen, praten met locals, crêpes en hamburgers eten (niet tegelijkertijd), cocktails drinken...

Na deze vermoeiende dag hebben we de woensdag doorgebracht rond de Pier in Santa Monica. Na Patrick’s ontbijt met een cheeseburger hebben we de tijd gesleten in de achtbaan, in het reuzenrad, op het strand; erg uitputtend allemaal…Ik was redelijk verbrand ondanks het insmeren met factor 30, Pat had daar iets minder last van want hij had een prachtige hoed gekocht à la Speedy Gonzales. Toen we uiteindelijk toch afscheid moesten nemen van Santa Monica, zijn we naar downtown Los Angeles gereden voor een baseball game in het Dodger Stadium. De Dodgers namen het op tegen de San Francisco Giants. Als diehard Dodger-supporters hebben we uiteraard in stijl naar de wedstrijd gekeken, die de Dodgers gelukkig dik hadden gewonnen.

Donderdag hebben we voor de verandering nog wat gewinkeld. Patrick heeft bij winkelcentrum The Grove een horloge gekocht (bij elke reis hoort een nieuw horloge ;) ) die daar niet op maat kon worden gemaakt. Daarvoor werden we naar het Beverly Center gestuurd, waar we ook allebei nog een zonnebril hebben gekocht.

De volgende dag was een memorabele dag: We (ja, Pat ook!) hebben paardgereden door Griffith Park, vlakbij het Hollywood sign. Patrick was niet heel enthousiast voor de rit, maar alles was prima toen hij erachter kwam dat zijn paard met de toepasselijke naam Tuxedo een (quote) ‘cruise control paard’ was. Tuxedo heeft zelfs nog een voorzichtige aai van Patrick gekregen naderhand.
Omdat we naar ons idee nog niet dicht genoeg bij het Hollywood sign waren geweest, zijn we er dichter naartoe gereden totdat we picture perfect uitzicht hadden. Ondanks dat we erg dichtbij waren, gaf dit eigenlijk nog niet de voldoening die we wilden, dus zijn we aan een hike begonnen op Mount Lee, die ons in ongeveer drie kwartier bovenop de berg bracht, net boven de beroemde letters. Een erg gave ervaring!

Omdat het paardrijden en hiken toch wat te inspannend was voor onze vakantiestandaard, hebben we de volgende dag een kort bezoekje gebracht aan Rodeo Drive in Beverly Hills. Een hoop overdreven auto’s, arrogante mensen en fancy gedoe. Niet helemaal ons ding, dus we zijn snel doorgereden voor wat pret in Sixflags. Helaas was de leukste attractie niet open, maar we hebben ons toch prima vermaakt met wat vette achtbanen en andere bezienswaardigheden :)

Na Sixflags zat ons Californië-avontuur er grotendeels op, tijd om naar Arizona te gaan. We zijn zondag vertrokken naar Palm Springs in de Arizona Desert, waar een groot windmolenpark staat met 4000 windmolens. Valleien vol met windmolens, een erg mooi gezicht. Uiteraard zijn we even illegaal gestopt en uitgestapt met 109 graden Fahrenheit (42,8 Celsius) en windkracht gigantisch. Gezandstraald en wel zijn we richting zo’n reus gelopen om wat foto’s te maken. Erg cool!

Inmiddels zijn we al verder Arizona ingereden, dit reisverslag volgt zsm, in ieder geval voor onze terugreis :D

De foto’s kunnen jullie hier vinden:

Groetjes van ons!

• 19 Mei 2012 - 22:51

Joke Douwes-Dijk:

Jeetje wat weer een geweldig reisverslag. Wat maken jullie geweldige dingen mee.
    En, Patrick, ben je al Amerika-verslaafd?
    Groetjes en een dikke kus!