Back to the Lonestar State - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Sylvie Douwes - WaarBenJij.nu Back to the Lonestar State - Reisverslag uit Dallas, Verenigde Staten van Sylvie Douwes - WaarBenJij.nu

Back to the Lonestar State

Door: Sylvie

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

04 Mei 2012 | Verenigde Staten, Dallas

Hallo allemaal,

Voor iedereen die het graag wil lezen: Bij deze een update over onze vakantie so far :) Het reisverslag is getypt in het vliegtuig, maar omdat we er ook wat foto’s bij wilde doen heeft het uiteindelijke plaatsen van dit verslag nog een dagje langer geduurd, e.e.a. komt dus niet helemaal overeen.

Met volle zon en een lekker temperatuurtje zijn we vanmorgen (donderdag) om 6 uur vanuit ons motel in Dallas vertrokken naar het Dallas/Fort Worth vliegveld. Onze ‘dikke’ zwarte Jeep hebben we schoon (of beter gezegd; gewassen) ingeleverd en op dit moment vliegen we met 475 mph naar San Francisco, waar we zo’n 3 dagen zullen blijven.

Texas verlaten deed me stiekem toch een beetje pijn, wetende dat ik deze keer waarschijnlijk niet zo snel terug zal komen. Het was wel erg fijn om er weer te zijn en we hebben er wat mooie herinneringen voor in de plaats (+ 8 GB aan foto’s en video’s, mede mogelijk gemaakt door Patrick van Os :) ).

Onze heenreis was goed verlopen, maar het duurde allemaal wel erg lang. Nadat mijn vader ons heeft gebracht naar Antwerpen, zijn we met de trein naar Schiphol gegaan, waar het lange wachten begon. Uiteraard kon Patrick zo doorlopen bij de controle, en ik kreeg de vertrouwde ‘SSSS’ op mijn boarding pass geprint. Oftewel: Extra Security. Terwijl Patrick al lang voorbij de poortjes was, werd ik onderworpen aan een grondig onderzoek. Schoenen uit, spullen uit de rugzak, fouilleren, etcetera. Dus, wie in onze familie heeft iets illegaals gedaan? Ik zie er zo onschuldig uit en toch ben ik blijkbaar een high risk! ;)

Bij de gate zat een ‘enge’ Amerikaan mijn aan te staren, ik voelde me niet heel erg op mijn gemak dus we liepen maar door. Uiteraard zat uitgerekend die man naast ons in het vliegtuig, van alle honderden mensen aan boord. Just my luck!

Na een vervelend lange vlucht zijn we geland in het heerlijk warme Houston. ‘Welcome in America!’, nu mag u ruim een uur in de rij staan voor een visum. Na het krijgen van de benodigde stempel mochten we aansluiten in de rij voor extra paspoortcontrole, waarna we ruim een half uur in de hitte gezocht hebben naar het afhaalpunt voor onze huurauto. Toch maar even gevraagd, je moest blijkbaar eerst met de bus. ‘Nog even wachten, die komt er zo aan.’ Great… Eenmaal gearriveerd bij Alamo konden we nog drie kwartier staand wachten voordat we aan de beurt waren voor onze auto. Al met al hebben we zo’n 2,5 gewacht op Amerikaanse autoriteiten. ‘Welcome in America!’

We hebben onze spullen in een zwarte Jeep gezet en zijn naar ons motel gereden in Houston. Oververhit hebben we ingecheckt en ons opgefrist en omgekleed voor een gezellig avondje met Mark en Wendy, onze vrienden uit Houston. We zijn naar Kemah gereden, waar we hebben gegeten bij de Cadillac Bar aan de Kemah Boardwalk. We hadden een paar cadeautjes meegenomen maar kregen nog veel meer cadeaus terug, erg lief! Het was een erg gezellige avond in een sfeervol stukje Texas. Uiteraard moest de aankomst in Texas gevierd worden met een strawberry margerita, die erg hard aankwam na bijna 25 uur wakker te zijn geweest. We zijn met ons suffe hoofd totaal vergeten een foto te maken van Mark en Wendy, maar we zijn gelukkig veilig ‘thuisgekomen’.

Na een paar uur slaap zijn we om 7 uur opgestaan (Patrick’s biologische wekker) om naar de Houston Galleria te gaan. Daar hebben we ontbeten met Subway en een cinnamon roll, uitkijkend op de ijsbaan. We hebben nog een tijdje vermakelijk zitten kijken naar voorbijgangers die de nieuwe Xbox uitprobeerden midden in de Galleria, waarna we rustig aan richting Huntsville zijn gereden. Onderweg hebben we de Walmart en de Target bezocht voor wat benodigdheden. We hebben ’s nachts eindelijk wat meer kunnen slapen in de Days Inn; een ruim en fris motel.

Zondags zijn we weer (te) vroeg opgestaan voor een bezoekje aan het Texas Prison Museum in Huntsville. Na een klein uurtje hadden we het wel gezien, en zijn we begonnen aan de ruim 4 uur durende rit naar Denton, een stad net boven Dallas. Ik ben redelijk bekend in delen van Denton omdat ik hier, tijdens mijn ranch-avonturen, meestal ging winkelen en boodschappen ging doen. Nadat we waren ingecheckt in ons La Quinta-motel hebben we wat gewinkeld in de Golden Triangle Mall in Denton en zijn we naar Aubrey gereden: Home! :) Na een quick peek bij Star Ranch zijn we doorgereden naar mijn favoriete restaurant aan de andere kant van de wei: La Villa Grande!

We hebben heerlijke Mexicaanse fajitas besteld bij onze gezellige ober, met sopapillas als toetje (bladerdeegkussentjes met kaneel en suiker). Uiteraard moest het feit dat we in Aubrey waren weer gevierd worden met een Amerikaans formaat frozen margerita. Life’s good!

Op maandag (Koninginnedag) heb ik Patrick op sleeptouw genomen voor een rondje ‘good ol’ memories’. We zijn naar Green Valley Ranch gegaan in Aubrey, één van de bekendste en grootste ranches uit de omgeving en waar ik ook regelmatig heb gereden. Oude Nederlandse bekende Roy van der Hoeven kwamen we ook weer tegen op Green Valley. Na een paar jaar in Nederland werkt hij daar nu weer als trainer. Erg leuk om hem weer eens gezien te hebben.
Na Green Valley zijn we doorgereden naar Pilot Point om de auto te wassen en iets te eten. Met een schone auto en gewapend met cadeautjes zijn we naar Star Ranch gegaan waar ik in 2008 en in 2009 heb gewerkt. Er was wel wat veranderd, ik miste wat paarden, er waren nieuwe trainers en er liepen meer mensen rond, waaronder een dressuurmiep. In Texas! Ik zeg, meteen afstraffen! ;)
Na een wandelingetje over de ranch hebben we de cadeautjes achtergelaten en zijn we verder het dorp ingereden. We hebben wat ranches gespot (o.a. die van Ruben van Dorp) en zijn naar de westernwinkels Paul Taylor en Dennard’s gegaan, waar ik nieuwe boots heb gekocht. Als je in Texas bent, moet je boots kopen haha!
Daarna zijn we naar Krum gereden; een dorpje dat zo een filmset zou kunnen zijn. Dus: Uitstappen en foto’s maken! Vriendelijke automobilisten stopten omdat ze onze shots niet wilde verstoren, zeldzaam :)
Toen we alles hadden vastgelegd zijn we daar op bezoek geweest bij Nancy en Kenny, mijn voormalige trainers van Star Ranch. Inmiddels zijn ze teruggegaan naar hun eigen ranch. We hebben even met ze gebabbeld en zijn teruggereden naar Denton om daar bij Olive Garden (mijn moeder welbekend!) Italiaans te eten. Met frozen strawberry margerita uiteraard ;)

Dinsdag zijn we weer vertrokken naar Dallas, een uurtje rijden volgens onze navigatie, maar een groot ongeluk aan de andere kant van de weg gaf wat vertraging. Na aankomst in Dallas hebben we de Dallas Galleria bezocht, toch wel een heel stuk kleiner dan de Houston Galleria. Na het inslaan van wat Texas-items waren we vrij snel uitgewinkeld en hebben we ons gereserveerde Motel 6 opgezocht waar we onze koffers hebben gedropt. Daarna zijn we doorgereden naar de Fort Worth Stockyards. Hier werd vroeger gehandeld in bijvoorbeeld vee of paarden, maar tegenwoordig heeft het meer toeristische en commerciële doeleinden. We waren nog net op tijd voor de dagelijkse cattle drive: Waar de longhorns door cowboys het dorp in gedreven werden zoals dat vroeger gedaan werd. Één van onze hoogtepunten van onze Texas-experience :)
Na wat rondgeslenterd te hebben in cowboy village zijn we via de Burger King teruggereden naar ons motel.

Gisteren hadden we een vrij lege planning. We zijn op zoek gegaan naar Cavender’s (een westernstore) maar kwamen uit bij Valley View Mall, een winkelcentrum waar ik in 2008 op mijn verjaardag ben gaan winkelen. Toen was het een erg mooi en druk winkelcentrum, maar de recessie lijkt hier zijn tol te hebben geëist: Veel winkels waren gesloten en zelfs de verlichting was niet overal aan. Triest om te zien dat iets wat voor de recessie zo groot, mooi en succesvol was, nu een doodlopend spoor is.
We zijn maar vertrokken om om 14 uur gaan ‘ontbijten’ bij McDonalds en hebben de zoektocht naar Cavender’s met succes hervat: Patrick heeft zelfs nog een riem gekocht bij een aardige cowboymeneer.
De rest van de dag hebben we rondgehangen bij het hotel en onze spullen gereorganiseerd voor de volgende stap in onze reis: De westkust. Een volgend (waarschijnlijk even langdradig en uitgebreid) reisverhaal volgt nog, voor jullie maar vooral ook voor onszelf ;)

Foto’s kunnen jullie vinden op de volgende link:

Veel groeten uit the Lone Star State en zoals mijn fluoriserende nieuwe shirt zegt, keep calm and party on!!

• 05 Mei 2012 - 08:37

Danai:

Geweldig Syl en Patrick!! En veel is zo herkenbaar, heerlijk om opnieuw te beleven. Thanks!! Geniet ervan en ik kijk uit naar het volgende verslag. Knuf van Stitch! :) xx

• 13 Mei 2012 - 19:37

Sjon:

Hé daar! Leuk leuk! Klinkt goed en ziet er fantastisch uit, geniet er nog een paar weken van!