Hidee thur! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvie Douwes - WaarBenJij.nu Hidee thur! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sylvie Douwes - WaarBenJij.nu

Hidee thur!

Door: Sylvie

Blijf op de hoogte en volg Sylvie

16 Juni 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Oftewel: Hi there. In de telefoongids vond ik een instructie om Texaans te spreken, erg grappig! :)

Alweer het derde verhaal, time flies!
Alles gaat nog steeds goed hier. Lange, warme dagen, heerlijke quad-ritjes over het terrein en veel paard. Erg veel paard :P

De vrijdag na mijn vorige verhaal ben ik op Sugar gesprongen en heb ik meteen mijn eerste echte discussie gehad met Hubert. Hij zei dat ik een vierkant moest rijden tussen 4 palen. Maar die palen stonden in een rechthoek opgesteld. Hij snapte niet wat er moeilijk aan was, terwijl ik niet snapte waar hij ergens een vierkant zag. Later konden we er wel om lachen.
Na Sugar mocht ik Hercules rijden. Ging erg goed, totdat we bijna onderuit gingen in galop. Ik zat met mijn voeten aan de grond en hij maakte een schuiver op zijn hoofd. Gelukkig was alleen zijn neus een beetje kapot.
Hubert was op dat moment net aan het uitleggen en keek de andere kant op. Toen hij mijn ‘What the f*ck!’ hoorde en omkeek, zag hij alleen een grote stofwolk. Toen bleek dat we allebei ok waren hebben we er nog even hartelijk om gelachen. ‘Die bok moet eens leren om zijn poten op te tillen.’ :P
‘s Middags had ik de drang om naar Paul Taylor te gaan, dus heb ik Hubert omgekocht met Sonic. Werkt nog steeds erg goed :)

Zaterdagmiddag zijn we met Roy en zijn merrie vertrokken naar Dallas/Fort Worth om naar een show (wedstrijd) te gaan.
Toen de paarden om 9 uur in Fort Worth op stal stonden, zijn we met Ashley, een vriendin van Roy, Mexicaans gaan eten. Om 11 uur gingen we naar het hotel waar we nog geen 3 uur hebben geslapen. Hubert wilde om half 3 trainen voor de show. Pff..
Na wat vertraging van Roy zaten we om half 4 eindelijk op de paardenbeesten. Heb tot half 7 rustig alleen buiten in het halfdonker gestapt, heerlijk!
Later nog wat bekende cowboys gezien, wel leuk :)
Toen ik vroeg wat Roy en Hubert nou zo leuk vonden aan de shows riepen ze in koor: de vrouwen! Hm eigenlijk wel logisch, aangezien ze elke vrouw een praatje maken, en Roy een date heeft met Selina, een Nederlands meisje..
Dankzij Huberts voortreffelijke navigatiekunsten hebben we over de terugreis 2,5 uur gedaan (kortste route: 1 uur), en lagen we zondag om half 12 pas in bedje. Ik was kapot!

Maandag dus maar brutaal uitgeslapen tot 9 uur, waarna ik wakker schrok, we moesten de paarden voeren om half 8. Gelukkig had Hubert dat al gedaan, en had hij mij laten liggen. Had ik even nodig! De rest van de dag dan ook lekker niks gedaan.

Woensdag heb ik in Denton –in het kader van bezuinigen- een nieuwe camera gekocht. Die zijn hier per slot van rekening stukken goedkoper dan in Nederland! Ik heb heel wat euro’s bespaard, dus volgens de Truus-theorie kan ik nu een middagje lekker winkelen.
In plaats van winkelen ben ik toch maar met mijn camera gaan oefenen.

De dag erna ben ik bijna van Duke gewaaid in de buitenbak, niet normaal wat een storm! Toen ik op het nieuws keek zag ik dat er stormwaarschuwingen waren afgegeven voor Denton County, onze regio.
Ik ben iedere keer weer verbaasd als alles nog overeind staat. Voor mijn idee zijn alle Amerikaanse huizen van karton, aluminium en hout, maar dat valt dus mee.

Zaterdag moesten we vroeg op, er kwam een touringcar langs om half 10 dus alles moest voor die tijd klaar zijn. Schone stallen, schone paarden, schone wij.
De touringcar scheen vol 50- tot 80-plussers te zitten die een tour deden door Horse County wat inhield dat ze ranches en paarden gingen bekijken.
Van Hubert moest iedereen om 6 uur in de stallen staan, en wie stond er als enige? Juist, ik! Na een paar pogingen om Hubert wakker te maken ben ik maar gaan computeren, aangezien ik weigerde alleen te beginnen. Om kwart voor 7 kwam Hubert, en Enrique om half 8. Mannen...
Later heb ik Prince opgezadeld voor de demo van Hubert. De oudjes vonden het allemaal even prachtig en spectaculair, dus zowel Hubert als Sherry waren erg tevreden. Het ging ook erg goed :)

‘s Avonds kwamen Paula, Roy en Selina (meisje van de show) naar de ranch om ons op te halen voor eten bij de Mexicaan. Na het eten ging Paula er vandoor en zijn wij naar Denton gegaan voor een Dutch-invasion in de kroegen.
De kroeg waar we het langst zijn gebleven was erg gekleurd (de inhoud, niet de kroeg zelf;) ). We voelden ons erg wit. Gelukkig voor Selina en mij waren er 3 erg leuke blanke jongens.
Toen er een debiel jumpnummer werd gedraaid voelden Hubert en Roy de drang om de klompendans te doen. (Of iets wat er erg op lijkt.) Ineens was de hele dansvloer leeg, op 2 Nederlandse blanke mafkezen na. De dj kapte het nummer maar af en de rest van de avond hadden we erg veel aanspraak (‘Hey, you’re with the crazy guy over there? What’s he doing?’) ‘s Nachts om half 4 thuis en daarna lekker uitgeslapen.

Toen ik zondag naar buiten liep zag ik ineens een maffe cowboy op het erf met gele westernboots en een maf paard; een Paint die loopt als een kameel en continue ‘lacht’.
Meteen daarna kwam Sherry met Sandy, haar vriendin die 2 net Nederlandse Friezen heeft gekocht. Iedereen kwam rijden, gezellig! Toch niet vrij dus.. :S
Sherry wilde op Belle en Hubert moest van de cowboy (Kevin) op zijn maffe paard, toen hij zei dat het paard nog lang niet klaar was voor de aankomende shows droop hij af. ‘s Avonds belde hij of Hubert er nog een keer op wilde en hem misschien les wilde geven. Mission accomplished.
Later lekker gebeld met mama en Danai. Was erg leuk :D

Toen ik maandagochtend de wasplaats op liep was ik opeens erg wakker. Er zat echt een gigantische spin (ja ok, ong 7 cm doorsnede incl poten!). Toen ik hem natspoot begon hij te rennen. Dus maar het gevecht aangegaan met de bezem. Nog steeds heel. Ieks! Dus maar Hubert van zijn paard gehaald zodra hij de stal binnen kwam. Hij keek ernaar en zei: “Ah dat is een wolfspin, die eet vliegen! Pas er maar goed op, en wel lief voor zijn!’. Eh, juist.
De rest van de dag met 1 oog paarden gewassen, en met het andere oog de spin in de gaten gehouden, want die liep nogal eens.

‘s Middags kregen we gelukkig versterking, Carter van 14 komt middagen werken. Alhoewel, gelukkig. Hubert en ik worden helemaal gestoord van hem. Hubert heeft dus maar gezegd dat hij mij moet helpen en dat ik hem begeleid. Fijn, bedankt! Daar gaat mijn rust op Star Ranch. Ik heb Enrique gezegd dat hij Carter maar aan het werk moet zetten.
’s Middags zag ik Belle rollen en opstaan. Ik vreesde voor koliek (soort buikpijn). Hubert van zijn paard getrokken, en ja hoor! Na een half uur rondjes lopen in de bak -met een kwetterende Carter achter me aan- heeft Hubert haar meegenomen naar de veearts. Daar is ze een nacht gebleven.
Toen Hubert terug kwam kregen we ineens regenbuien met hagel tussendoor. Toen ik de paarden die buiten staan ging voeren heb ik het natuurlijk nét niet droog gehouden. De laatste 200 meter kwam het met bakken uit de hemel. Hubert lachen, ik koud. ‘Hij had het nog zo gezegd.’
Uit wraak heb ik Carter de spin dood laten maken. :)

De dag erna konden we Belle gelukkig weer ophalen, we waren er op tijd bij.
‘s Avonds heb ik Hercules en Duke gereden. Hubert wilde dat ik galopwissels zou doen op Duke. Ging niet helemaal goed, Duke wisselde niet echt. Hubert zei dat ik me maar goed vast moest houden aan het zadel en hem zo hard mogelijk moest laten galopperen totdat hij wisselde. Mijn god, dat paard heeft zijn roeping gemist. Zou een goed racepaard geweest zijn (wel een race zonder galopwissels!).
Na drie kwartier racen wilde Hubert er nog even op. Hij had sporen, ik niet. Hij heeft hem een paar keer laten wisselen en zei: ‘Hm, hij is toch nog niet broke genoeg. Als hij bij jou had gewisseld had ik geweten dat hij erg broke was.’ Hij vond het grappig, ik was verontwaardigd.

Woensdag gingen we foto’s maken van de paarden om de website te updaten. Ik had de paarden gewassen en waarna ze geschoren moesten worden.
Eerst maar Whiz, een 2 jarige hengst en nogal een klootzak. Eerst geprobeerd zonder hulpmiddel, ging niet goed. Een hoop gesteiger en getrap. Toen praam erop, ging niet goed. Toen verdoofd, ging nog niet bepaald. Praam en verdoving, nee, ook niet. Hij haalde uit naar Huberts en mijn hoofd, gelukkig was dat mislukt. Hij heeft wel mijn been en later arm geraakt. Hubert wilde me heelhouden, dus heeft het daarna alleen geprobeerd. Het heeft wat uren, bloed, zweet en tranen gekost maar Whizje is geschoren én staat op de foto (foto’s volgen nog op de site en in een apart mapje voor de paardenliefhebbers).
’s Avonds hebben we in het donker Jack en Shaska opgezadeld om van hem foto’s te maken in de verlichte binnenbak. Foto’s zijn helaas niet echt goed gelukt.
Na een vermoeiende en pijnlijke fotodag lag ik om 12 uur in bed. Vond mezelf bijna zielig met mijn spierpijn en blauwe plekken van Whiz. Idiot. :P

Donderdag nog meer foto’s gemaakt en ‘s avonds in de supermarkt versierd door een enge, grote negermeneer. Wat ik deed, waar ik woonde, dat ik hier moest blijven omdat ik een aanwinst was voor Texas (what the...) en dat hij voor me wilde koken. Om snel van hem af te zijn heb ik gezegd dat dat goed is als ik hem nog een keer tegenkom. (als ik hem nu weer tegenkom heb ik een probleem!) Ben snel –zonder alle boodschappen- naar Steven gerend, de jongen achter de kassa. Die vond het wel grappig, ik niet.
Daarna naar Sonic gereden om te vieren dat ik 2 weken Sonic-free ben. Heb mijn menu halverwege weggegooid, vond het niet lekker. Oh wat ben ik trots op mij :P

Vrijdag fijn gebeld met papa en rustig gewerkt. Je merkt dat het steeds warmer wordt.
‘s Avonds zijn we gaan eten met Roy, Paula, Trisha (breeding manager van Green Valley), en Cole (nieuwe assistent trainer van Brent Loseke, net als Roy). We eindigden bij Hooters, met de beroemde Hooters-girls; van die modellen in hotpants en te kleine shirtjes. Ik vond het een beetje overdreven, echt Amerikaans, maar ach, moet je ook een keer geweest zijn :)
Was trouwens erg typerend dat alleen Trisha, Paula, Cole (nette jongen) en ik de naam van de serveerster hadden onthouden. Mannen...

Zaterdagochtend flink doorgewerkt zodat Hubert en ik ‘s middags naar Wal Mart konden in Denton. Eenmaal thuis kwam Jose langs, die me mee uiteten heeft genomen naar –hoe kan het ook anders- een mexicaans restaurant. Daarna nog even een filmpje gekeken en Jose verkeerde Nederlandse zinnen geleerd die hij als het goed is gaat zeggen tegen Roy. Dat wordt lachen!

Zondag heerlijk uitgeslapen totdat Hubert me wakker belde. De rest van de dag lekker niks gedaan en een poging gedaan om het internet te fixen. Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar het werkt weer even! Ik ben echt goed.

Over ruim twee weken ben ik hier alweer weg, op naar het volgende avontuur; de reis met Danai, Maarten en Roy door het westen van de States. Ik heb het hier erg naar mijn zin maar kan niet wachten tot de reis begint en ik mijn knuffelgedrag weer op pijl kan brengen, dus reisgenoten.. Pas op! Hihi...

Voor mijn vertrek ga ik proberen nog een praatje te posten, hopelijk helpt het internet een beetje mee.

Wederom iedereen bedankt voor de leuke mailtjes, berichtjes en kaarten. Echt super :D

Tot slot de link voor de foto's:
http://picasaweb.google.com/SylvieDouwes/Deel3

Heel veel liefs en knuffel
Sylvie

PS We hadden gehoord dat Nederland Frankrijk verslagen heeft met 4-1, echt gaaf! Hubert en ik doen vanuit hier uiteraard mee met de oranjegekte :D

  • 16 Juni 2008 - 18:29

    Sjors:

    Hey ...

    Alweer een lang leuk verhaal! Veel succes nog de laatste paar weken en geniet nog ff van de tijd dat je daar zit ...

    spreek tussendoor vast ook nog wel fftjes ...

    kus

  • 16 Juni 2008 - 19:44

    Cees:

    Een harde wereld ha ha.
    Leuk die vergelijking met Truus met je uitgespaarde bedrag.

  • 16 Juni 2008 - 21:23

    Maarten:

    Heey Syl,

    die foto van die spin had ik dan weer niet hoeven zien. Nu durf ik niet meer... ;) Ondanks de ene spinnen heb ik echt zin om over 2 weken op het vliegtuig te stappen! Kan me er niet meer toe zetten om nog tentamens te leren. Dat komt na "The USA" wel weer is mijn instelling.

    Rust goed uit, want als ik eenmaal in LA geland ben wordt het één groot feest!

    Kus Maarten

  • 17 Juni 2008 - 07:13

    Monique Van Vliet:

    Hey Sylvie,

    Meid wat een belevenissen...Echt super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Ik heb al bedacht dat het niks voor mij is... ;-)
    Ik kan al bijna niet meer op of neer als ik heel rustig aan doe hier, en zou dus gebroken zijn met al die capriolen op zo'n paard ;P
    Als jij mee gaat naar Sri Lanka zal ik je niet om 6 uur je bed uit trekken hoor.... kwart over zes is ook goed ha haaa.
    Nog iets bijzonders...ik was van de week mijn eigen naam aan het googlen en kwam uit op een ranch in Australie...De eigenaresse heet ook Monique van Vliet en heeft daar net zo iets als waar jij nu zit in
    Texas...toeval....??
    Ze heeft in iedergeval al verschillende keren mail ontvangen van mij hihiiii want er zijn verschillende mensen die, als ze een mailtje naar mij sturen de 59 achter mijn naam vergeten en dan komt de meer dus in Australie terecht heb ik nu ontdekt. Misschien dat dat al genoeg cotact is geweest om jou ook een adres in Australie te bezorgen....we'll see..

    Nou meisje heel veel plezier nog en ik hou zo aan de zijlijn in de gaten hoe het met je gaat,

    Groetjes Monique.

  • 17 Juni 2008 - 07:55

    Steef:

    Hee Syl!

    Ik heb net pas de tijd gehad om al je verhalen te lezen en foto's te bekijken, wat moet je het naar je zin hebben daar!
    Laat ff weten als je terug bent, dan kunnen we weer eens afspreken en bijkletsen!

    Kus,
    Steef

  • 17 Juni 2008 - 08:07

    Ilona:

    Ha zussie,

    Het blijft erg vermakelijk om al je verhalen te lezen. Je kunt nu weer langzaam gaan aftellen naar je rondreis. Ik ga vandaag lekker klussen in mijn huis: samen met Virgie de kozijnen schuren. Moet ook gebeuren, is allemaal voor een goed doel.

    Geniet nog maar lekker! Ik kijk alvast uit naar je volgende stukje!
    Kus,
    Ilona

  • 17 Juni 2008 - 08:56

    Martine:

    Hey Syl,

    Leuk om je verhalen te lezen! Klinkt alsof je het goed naar je zin hebt!! Ze houden je wel bezig zeg.. Meis geniet ervan.

    Kus Tinus

  • 17 Juni 2008 - 17:14

    Francie:

    Hoi syl
    Ja,mooi verhaal.
    Ik begrijp dat je het naar je zin hebt.
    zou ik ook hebben denk ik.
    nou geniet er van!!!
    Ziet er tof uit allemaal.
    Alles draaid om PAARD.
    met veel knuffel gehalte/
    heerlijk toch.
    Groetjes uit Nuenen,
    en van Genio.
    Die heeft nergens tijd voor.
    dus ook niet voor je te mailen.SORRY
    fijne tijd nog daar.
    groetjes!!!!

  • 18 Juni 2008 - 10:17

    Cees:

    Hoi Syl een hele goede morgen!!
    Waarom ziet iedereen de foto's en als ik de foto's aanklik komt er te staan dat er geen foto's geplaatst zijn?
    Mijn helpdesk zit momenteel in Texas haha,
    met het gevolg dat Truus en ik geen foto's kunnen bekijken. Ik zou Truss heel graag de spin willen laten zien.

    Have a nice day!!
    Cees

  • 18 Juni 2008 - 21:10

    Joke:

    Ha die Syl!
    Heb net op mijn gemakje een diavoorstelling van al jouw foto's zitten bekijken en wat is het toch geweldig! Wat een prachtige paarden! Angel is toch wel erg mooi.
    Je verhaal trouwens ook weer!
    Ben nog bezig met het weekverslag,dat komt er morgen aan.
    Dag lieverd, veel plezier

  • 19 Juni 2008 - 10:42

    Pax:

    Nou Silky ik ben er doorheen hoor ;) Wat een verhalen. Je hoeft je iig niet te vervelen merk ik. Ben heel benieuwd hoe de rest van je avontuur verder gaat dus houd ons op de hoogte :D

    Liefs

  • 22 Juni 2008 - 16:13

    Bart:

    Leuk om te lezen sil,ik ben erg benieuwd naar je reiservaringen en foto,s have fun.

  • 23 Juni 2008 - 13:52

    Naad:

    Hey Syl!!

    You go girl!!! nog veel plezier die laatste weekjes. Hou me op de hoogte van je avonturen. Ik zit nu ff mijn laatste weekje op Curacao uit en dan zit het er op en kan ik naar de VS!

    Geniet er nog van meid,

    kus
    Naad

  • 25 Juni 2008 - 16:44

    Ruud En Marjo:

    Hee Silly the kid,

    wat super allemaal daar. Ik hoor van mijn nieuwe collega Truus dat je nog een rondreis gaat maken, geweldig meid. Dat nemen ze je nooit meer af.
    Ik wens jou nog heel veel plezier en nog een hele fijne verjaardag de 28e.

    Groetjes van ons allemaal, doei, Ruud en Marjo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Sylvie

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 17620

Voorgaande reizen:

27 April 2012 - 26 Mei 2012

Amerika 2012

17 Mei 2009 - 13 Juni 2009

Amerika 2009

07 Mei 2008 - 04 Augustus 2008

Amerika 2008

Landen bezocht: